27 Mart 2010 Cumartesi

AROMA ERKEKLER LİGİ PLAYOFF 1. KARŞILAŞMALAR

Aroma Erkekler Voleybol Liginin Playoff karşılaşmaları bugün başladı. Mayıs ayı sonunda Milli takımın Avrupa maçları olduğu gerekçesi ile voleybol federasyonu Playofff statüsünü değiştirerek ilk 4 e kalan takımların 2 devreli lig usulü karşılaşmasını önerdi ancak takımlar karşı çıkınca 1-8, 2-7, 3-6 ve 4-5 ile karşılaşması ilk turda 2 galibiyet alan takımın yarıfinale kalması yarı final ve finalin ise 3 maç alanının kazanması ile bitmesi konusunda anlaşıldı.
Ve bugün Playoffların ilk maçları oynandı. Oynanan maçlarda ;
Maliye Milli Piyango : 0 FENERBAHÇE : 3
Halkbank : 3 Arkas : 2
Sosyal Güvenlik Kurumu : 3 İstanbul Büyükşehir Belediye : 1
Galatasaray : 1 Ziraat Bankası : 3
Fenerbahçe maçı hariç olmak üzere diğer maç sonuçları beni şaşırttı. Fenerbahçe maçının skoruna şaşırmadım ama kadroya şaşırdım. Liberoda Serkan yerine Cengizhan'ı orta oyuncu olarak da Özkan yerine Cem Kurtar'ı tercih etmiş Demeter. Özkan yerine Yasin değil de Cem Kurtar'ın tercih sebebi ne acaba. Gardner ve Coskoviç'in hücum yüzdeleri çok düşük. Divis ise 18 de 11 %61 le oynamış.Emre yine iyi blok yapmış takım olarak 11 blok yapmışız 5 i Emreden. Hücumda da iyi imiş. 12 hücumda 8 sayısı var.
Halkbankasının iyi takım olduğunu , Arkas'ın da pasör Hüseyin'in sakatlığı nedeniyle sorun yaşadığını biliyorum. Arkas'ın rakibimiz olacağından bir maç fazla oynamasını istemiştim ama yine de Arkas'ın Halkbankasını yeneceğini düşünmüştüm. Ama 1 saat 46 dakika süren maçı 3-2 kaybetmiş. Şimdi İzmir'de iki maç oynayacak demektir. Bana göre 2 maçı da alarak yarıfinalde rakibimiz olur. Halkbank -Arkas maçı istatistiklerine baktığımda Halkbank Arkası bloklarla durdurmuş. 18 blok yapmış gözüküyor. Bir de Arkas'ta nasıl oynadığına şaştığım DeLa Fuente(Kike) %25 le hücum etmiş.16 hücumda sadece 4 sayı almış 4 kez bloğa yakalanmış 2 de hata yapmış. Arkasın genel olarak hücum yüzdesi de kötü zaten119 hücumda %46 ile 55 sayı alabilmişler.
Sosyal Güvenlik Kurumu İstanbul Büyükşehir Belediyesi maçında ise ilk iki set çok çekişmeli geçmiş. İlk seti 33-31 SGK ikinci seti 27-25 İBB almış. Bu maçın istatistiklerine bakınca SGK nın İBB yi blokla iyi durdurduğunu söyleyebiliriz. Toplam 21 blok yapmışlar. 2 Finli oyuncularının yanında Avrupa Şampiyonasında canlı seyrettiğim İspanyol Falasca ile iyi bir takımlar. Falascayı beğenmiştim. Etkili servisleri vardı. Abisi de İspanya milli ttakımının kaptanı ve pasörü idi. tek olumsuz özelliği Sürekliliğinin olmamasıydı. Takım istatistiklerinde en ilginç olan şeylerden biri de bizim eski oyuncumuz olan Can Ayvazoğlu'nun 15 hücumdan sadece 3 sayı almış olması. İBB hücumda dengeli oynamış. En çok Volkanla hücum etmişler gerçi ama gerek Trommel gerek Touzınsky Volkan kadar topla buluşmuş hücumda. Erhan Dünge(geçen yıl bizde oynamıştı) 8 Blok yapmış. Eğer istatistiklere güvenebilirsek bunları söyleyebiliriz.(İstatistikleri iyi incelediğinizde Hakan Fertelli'nin 7 servis kullandığını 2 hata yaptığını, 1 hücum kullandığını ve onda da blokta kaldığını takıma hiç sayı kazandıramadığını ama 7 sayı kaybettirdiğini yazdıklarını görüyorsunuz. 2 hataı setrvis kullandı, 1 de hücumda blokta kaldıya karşı takıma 3 sayı kazandırır 7 sayı nasıl oluyor anlamadım)
Galatasaray Ziraat Bankası maçına gelirsek. Ziraat Bankasını bu senenin gizli favorilerinden biri olarak görüyordum Celitans sakatlanana kadar. Bana göre celitans takımın çok önemli bir parçası idi. Pasör çaprazı olarak takımı ayakta tutuyordu. Granvorka olsun Platenik olsun iyi oyuncular olsa da yetmez diye düşünüyordum. Şimdi maçla ilgili istatistiklere bakınca Celitansın oynadığını gördüm. Granvorka oynamamış. Hücum ağırlığı Celitansta. Galatasarayın sadece 5 blok yaptığı maçta Ziraat 16 blok yapmış.
Aroma Erkekler Voleybol Liginin playofflarının ilk maçları oynanıyor ve biz bu maçlar hakkında ancak istatistiklere bakarak yorum yapabiliyoruz. Çünkü yayıncı kuruluş bu maçları vermiyor. Teknosa Bayanlar Basketbol Türkiye Kupası maçları var ve yayıncı kuruluş onu tercih etmiş. Canlı yayınlamasalar bile daha sonra yayınlayabilirlerdi ama ciddiyetsizliklerinden ve hesap soran olmadığı için başlarına buyruk davranabildiklerinden bizler de bu maçları izleyemedik.Umarım bundan sonraki maçları doğru dürüst yayınlarlar.

1 yorum:

  1. Yasin dizinden ameliyat oldu
    Sevgili Murat o yüzden bir kaç hafta yok.

    Değerlendirmelerin güzel.

    İBB SGK'yı gene de geçer ama ben
    Halkbankasının Arkas'a bir sürpriz
    yapıp rakibimiz olacağını bekliyorum.
    İzmirdeki 2 maçtan 1'ini kazanabilirler.

    YanıtlaSil